Cover boek Grote Panda & Kleine Draak

Wanneer je een lantaarn aansteekt voor een ander verlicht je, of je wilt of niet, ook je eigen pad.

Scholen

Wat kunnen we voor jongeren betekenen in deze onzekere tijd als school?

  • Hoe kunnen we de drempel verlagen voor jongeren om op school om hulp te vragen?
  • Op welke manier kunnen we emotionele ondersteuning bieden op scholen met stress, emotioneel conflicten en crisissen bij jongeren en jongvolwassenen?
  • Hoe kunnen we een luisterend oor zijn voor de jongeren in deze tijd?
  • Op welke manier kunnen we omgaan met stress en faalangst op school, en bij de studenten? Lees: wat is LSCI - Life Space Crisis Interventie.

Door wereldwijde crisis en onzekerheden is er prestatiedruk en angst voor de toekomst. Velen weten niet wat ze kunnen, willen en welke kwaliteiten ze hebben. Allemaal vragen om samen te onderzoeken. Veel emotionele stress, waarbij eigen motivatie en stimulatie nodig zijn om verandering teweeg te brengen. Het leren omgaan met emotionele stress is intensief, waarbij vooral liefde, begrip en respect met emotionele ondersteuning van de volwassenen belangrijk is.

Hoe kan een school hierbij behulpzaam zijn ? Of een simpel luisterend oor zijn? Vele methodieken kunnen simpel in de praktijk worden toegepast. Vaak met inzicht in eigen denken en gevoel, kan een vertrouwenspersoon of docent op school het verschil voor jongeren maken. Juist in de dagelijkse praktijk liggen leermomenten voor iedereen. Lees bij specialisaties: post-traumatische veerkracht & groei. of specialisaties: Life Space Crisis Interventie.

Samen met jullie als school zou ik graag in gesprek willen komen. Als coach, en met therapeutische crisis interventie methodieken, die met praktische toepassingen behulpzaam kunnen zijn. Waarbij zowel de leerling als docent ontlast kunnen worden met minder stress voor iedereen. Ontdek: cliëntervaringen en maak een afspraak

Stel je vraag: via whatsapp, bel 06-13304244 of kies voor een 15 min gratis kennismakingsgesprek. Ik whatsapp of bel je altijd terug.